UKK

Usein kysytyt kysymykset

Myymälä

Löydät käsintehdyt suklaamme myös omasta myymälästämme, osoitteesta Kolmas linja, 00530 Helsinki. Löydät ajantasaiset aukioloajat täältä ja Google Mapsista. Ilmoitamme poikkeuksista aukioloaikoihin somessa ja verkkokaupan yläbannerissa. Myymälästä voit löytää myös tuotteita tai erikoiseriä, jotka eivät ole löytäneet tietään verkkokauppaamme asti. Esimerkiksi 6 kpl konvehtirasiat saat myymälästä. Tervetuloa herkkuostoksille! 

Toimitukset & tilaukset

Lämpimämpinä ajankohtina lähetämme tilauksia maanantaista keskiviikkoon, jotta toimitus ei hidastu viikonlopun takia. Muulloin pyrimme lähettämään tilauksesi aina mahdollisimman pian, harvemmin kuitenkin perjantaisin, jälleen viikonlopun takia. Näin pääset nauttimaan tuotteista mahdollisimman tuoreina. Mikäli tilaamiasi tuotteita ei ole varastossa, kestää valmistuksessa muutama päivä. Jos tilauksesi on oltava perillä tiettyyn hetkeen mennessä, ilmoitathan siitä kassalla lisätiedoissa.

Lähtökohtaisesti toimitusaika on 1-3 päivää siitä, kun viemme tilauksen kuljetettavaksi.

  • Toimitatteko tilauksia kesällä?

Lämpiminä ajanjaksoina emme välttämättä pysty lähettämään tuotteita sulamisriskin vuoksi. Mikäli toimituksissa on pidempi tauko, ilmoitamme tästä aina verkkokaupan yläbannerissa. 

  • Tarjoatteko ilmaista toimitusta?

Tarjoammehan me! Kun tilaat yli 65 eurolla, voit valita sinulle sopivan Postin, Matkahuollon tai DB Schenkerin toimituksen, veloituksetta. Huomioithan, ettei ilmainen toimitus koske kotiinkuljetuksia. Kerää siis ostoskori täyteen yksin tai yhdessä kavereiden kanssa!

  • Toimitetaanko tilaukseni kotiin, vai mistä noudan sen?

Valitset haluamasi toimitusvaihtoehdon siirryttyäsi ostoskorista kassalle. Suosittelemme tuotteiden herkkyyden vuoksi kotiinkuljetusta, mutta valittavanasi on kattavat vaihtoehdot Postilta, Matkahuollolta ja DB Schenkeriltä. Kassalla näet osoitetiedot syötettyäsi lähimmät noutopisteesi eri toimitusvaihtoehdoilla. 

Voit tottakai noutaa tilauksesi myös Helsingin myymälästämme osoitteesta Kolmas linja 17.

  • Apua! Tein tilauksen, mutta nyt huomasin myös muita ihania tuotteita joita haluan! 

Ei hätää! Laita viestiä asiakaspalvelu@vanhankaupunginsuklaa.fi. Jos tilaustasi ei ole ehditty toimittaa, saamme lisättyä siihen haluamasi tuotteet jälkikäteen, ja maksun voit hoitaa sähköpostiin tulevalla laskulla. 

Erityisruokavaliot & raaka-aineet

Valmistamme tuotteet laadukkaimmista raaka-aineista, suosien kotimaisia vaihtoehtoja aina kun mahdollista. Tähtäämme siihen, että tuotteissa parrasvaloihin nousevat valitut maut. Mansikka konvehti maistuu siis, mansikalta!

  • Entäpä gluteenittomat / laktoosittomat / maidottomat / pähkinättömät / soijattomat / vegaaniset / kosher / halal / paleo / keto tuotteet?

Maut-sivulla on ilmoitettu, mitkä tuotteet/reseptit sisältävät gluteenia, maitoproteiinia, laktoosia, pähkinöitä, seesaminsiemeniä tai soijaa. Löydät kaikki vegaaniset tuotteet helposti täältä. Yleiset allergeenit on listattu myös tuotesivuilla. Tuotepakkauksissa allergeenit on huomioitu Ruokaviraston ohjeiden mukaisesti. Huomaathan kuitenkin, että tuotantotiloissamme käsitellään muun muassa gluteenituotteita, maitotuotteita, soijatuotteita, maapähkinöitä, pähkinöitä ja seesaminsiemeniä. Pyrimme aina siihen, ettei pieniäkään hiukkasmääriä joutuisi tuotteisiin, jonne ne eivät kuulu. Mikäli sinulla tai henkilöllä, jolle olet ostamassa tuotteitamme, on vakava allergia jollekin ruoka-aineelle, suosittelemme ottamaan yhteyttä niin katsotaan mitä voimme tehdä.

Kosher- ja halal-kysymysten kohdalla toivomme yhteydenottoa. Esimerkiksi osalla käyttämistämme raaka-aineista on kosher- ja halal-sertifioinnit, mutta emme lähtökohtaisesti voi taata, että esimerkiksi konvehtien jokainen ainesosa olisi kosher tai halal -sopiva.

Paleo, keto ja muiden ruokavalioiden osalta toivomme myös yhteydenottoa, jotta voimme auttaa parhaamme mukaan.

  • Mitä tarkoittaa “%” suklaan yhteydessä?

Otetaan esimerkiksi itse tekemämme 60% tumma suklaa venezuelalaisesta kaakaosta, jossa 60% viittaa osuuteen, joka suklaassa on peräisin kaakaopavusta, eli kaakaovoita ja “kuivaa” kaakaoainesta. 100 grammaa Venezuela 60% tummaa suklaata sisältää siis yhteensä 60 grammaa kaakaovoita ja kaakaota (molemmat peräisin kaakaopavusta), sekä 40 grammaa muita ainesosia. Tummassa suklaassa muu osuus on yleisesti suurimmilta osin sokeria, maito- ja valkosuklaassa myös maitojauhetta.

Mitä suurempi osuus suklaassa on peräisin kaakaopavusta, yleistäen sitä voimakkaampaa ja vähemmän makeaa se on. Yleisiä arvoja ovat tummalle suklaalle noin 50-55%, maitosuklaalle noin 30-35% ja valkosuklaalle noin 25-30%. Itse tekemissämme suklaissa kaakaon osuus on kuitenkin poikkeuksetta huomattavasti tai todella huomattavasti korkeampi, joka kertoo omalta osaltaan korkeasta laadusta ja siitä, ettemme tingi raaka-aineissa.

  • Ovatko tuotteenne luomua?

Emme kuulu Ruokaviraston luomuvalvonnan alle (pienestä koosta johtuen emme siihen välttämättä edes pääsisi), joten emme saa myöskään käyttää luomu-sanaa esimerkiksi etiketeissä. Vaikka jokin raaka-aine olisikin sertifioitua luomua, emme saa sitä sanoa. Monet käyttämämme raaka-aineet ovat kuitenkin luomua, vaikkei sitä missään voidakaan ilmaista. Esimerkiksi appelsiinit, joita käytämme konvehdeissa ja levyissä, ovat aina luomua. Jos luomua on tarjolla ja ero tavalliseen raaka-aineeseen on merkittävä (mm. selkeä riski kemikaalijäämistä), valitsemme luomun. 

  • Ovatko suklaanne Fair Trade / Reilu kauppa / UTZ / Rainforest Alliance sertifioituja?

Voit lukea ajatuksistamme tarkemmin täältä. Tutkimme eettisyyteen ja viljelijöiden hyvinvointiin liittyviä näkökulmia jatkuvasti, pyrkimyksenämme reiluus kaikille osapuolille. 

Vaihtoehtona mainituille sertifioinneille on etenkin maailmalla pientuottajien käyttämä Direct Trade -tapa. Siinä suklaavalmistaja ostaa raaka-aineet suoraan viljelijältä tai välittäjältä, joka on ostanut samalla periaatteella raaka-aineet viljelijältä, maksaen yleensä korkeamman hinnan (joka on myös usein läpinäkyvästi kerrottu) kuin Reilussa kaupassa, lisäksi säästäen viljelijän kustannuksia sertifiointien osalta.

Me pyrimme siihen, että kaikki raaka-aineemme ovat mahdollisimman reiluja ja eettisiä. Teemme sen eteen töitä jatkuvasti. 

  • Miksi tuotteissanne käytetään E-koodeja ja oudon kuuloisia ainesosia?

E-koodien ja ns. outojen ainesosien takana on monenlaisia ja varsin tuttujakin raaka-aineita. Pektiini, E440, monille tutun hillosokerin ainesosa, luonnostaan esimerkiksi omenassa ja sitruunassa. Sitruunahappo, E330, luonnostaan sitrushedelmissä. Viinihappo, E334, luonnostaan viinirypäleissä. Aineita, joita ei mielestämme ole syytä pelätä tai syyllistää, varsinkaan jos pitää mielessä käytettävien määrien vähäisyyden.

Käytämme joidenkin suklaidemme koristelussa myös väriaineita. Pyrkimyksemme on löytää mahdollisimman luonnollisia tapoja koristella suklaita. Esimerkiksi musta, E153, saadaan kasviperäisestä lääkehiilestä. Keltaista ja oranssia paprikasta, porkkanasta ja sitruunasta, ja niin edelleen. Tuotteissamme ei koskaan ole käytetty eikä käytetä atsovärejä.

Tuotteiden säilytys

Suosittelemme säilyttämään suklaatuotteet valolta suojattuna kuivassa ja viileässä. Teoriassa tämä tarkoittaa n. 12-20°C lämpötilaa ja mielellään max. 50% suhteellista kosteutta. Käytännössä esimerkiksi viinikaappi on yleensä hyvä säilytyspaikka. Aurinkoisen ikkunan ääreen emme suosittele suklaita jättämään, ellet erityisesti halua nauttia niitä sulaneessa muodossa.

Valmistamme suklaat maku ja tuoreus edellä, joten etenkään täytettyjä suklaita ei ole tehty säilytettäväksi useita kuukausia. Suosittelemmekin, että nautit suklaat mahdollisimman pian saatuasi ne, mielellään 2 viikon sisällä.

  • Voinko säilyttää suklaatuotteita jääkaapissa?

Emme erityisemmin suosittele suklaiden laittamista jääkaappiin. Olet ostanut laadukasta käsintehtyä suklaata, mielestämme ei kannata riskeerata maun tai ulkonäön heikkenemistä. Kukaan meistä ei toivo, että suklaasi ottaa vaikkapa sipulin aromeja. Jos kuitenkin haluat säilyttää suklaita jääkaapissa, käytä ilmatiivistä rasiaa tai pussia. Ota suklaat rasiassa/pussissa huoneenlämpöön reilusti ennen rasian/pussin avaamista (mielellään ainakin 12 tuntia ennen), niin että suklaat mukautuvat huoneenlämpöön.

Kierrätys & ekologisuus

  • Kuinka pakkauksia voi kierrättää?

Helposti ja yksinkertaisesti! Konvehtirasiat ja esittelykortit kartonkikeräykseen, sisäpehmusteet ja konvehtikääreet paperinkeräykseen. Levyjen muovikääreet muovinkeräykseen. 

  • Mitä teette toimintanne ekologisuuden eteen?

Pakkaamme tuotteet niin ympäristöystävällisesti kuin mahdollista. Tämän takia esimerkiksi konvehtirasiamme ja esittelykorttimme ovat kierrätettävää kartonkia, sisäpehmusteet ja konvehtikääreet paperia. Ei muovisia sisäosia! Vältämme myös valmistusprosessissa muovia kaikin keksimimme keinoin. Toisin kuin yleensä konvehtien valmistuksessa, emme esimerkiksi käytä muovisia pursotinpusseja.

Koemme myös itsestäänselvyytenä sen, että kierrätämme kaiken mahdollisen toiminnastamme kertyvän jätteen. Kaakaon tie farmeilta Suomeen on pitkä, joten haluamme minimoida kaikki ympäristövaikutukset joihin voimme vaikuttaa.

2021 vuoden aikana siirrymme konvehtirasioiden tarroissamme luonnonpaperiin ja pakkauspehmusteissa muovittomiin vaihtoehtoihin sekä meille saapuneiden pehmusteiden uudelleenkäyttöön. Lisäksi olemme vaihtaneet pakkausteippimme paperisiin versioihin. Näin ollen esimerkiksi konvehtirasiamme kulkevat ympäri maata täysin muovittomasti! 

Arvostelut

  • Lukisin mielelläni muiden arvosteluja tuotteistanne, mistäs niitä löytää?

Olemme ylpeitä saamistamme arvosteluista ja suosituksista, ja niitä löydät Googlesta ja Facebookista. Käy siis ihmeessä lukemassa, mitä muut ovat olleet mieltä! 

Sitten kun olet päässyt maistamaan itse tuotteitamme, arvostamme suuresti jos käytät vielä hetken aikaasi ja jätät oman arvostelusi Googleen tai suosituksen Facebookiin

Uutiskirje

  • Mitä uutiskirjeessänne on ja kuinka usein sieltä tulee viestejä?

Uutiskirjeemme sisältää tietoa tulevista uutuustuotteista ja mauista, toiminnastamme ja yrityksestämme, sekä muista satunnaisista asioista, jotka koemme jakamisen arvoisiksi. Saattaapa uutiskirjeestä löytyä myös alennuskoodeja ja muuta mukavaa! 

Viestejä lähetämme hyvin satunnaisesti, muutamia kertoja vuodessa. Mikäli haluat seurata toimintaamme tarkemmin, ota meidät seurantaan InstagramissaFacebookissa tai Pinterestissä!

Joulukalenteri

  • Löytyykö teiltä niitä joulukalentereita? 

Johan nyt toki! Premium-joulukalenterimme saapuvat ennakkotilauksiin yleensä lokakuussa. Joulukalenterimme on saatavilla myös vegaanisena ja muilla erikoisruokavalioilla!

Häät / juhlat / yritystilaisuudet / kustomoidut suklaat

  • Haluaisin häihini suklaata, onnistuuko?

Kerro vain minkälaista olet ajatellut! Riittävällä varoitusajalla voimme esimerkiksi loihtia häihisi jokaiselle vieraalle kahden teille kustomoidun suklaakonvehdin rasian. Tai miltä kuulostaisi unelmien suklaakonvehtilajitelma jälkiruokapöydässä? Ota yhteyttä niin tehdään haaveista totta.  

  • Olen järjestämässä juhlat ja kaipaisin jotain päräyttävää ja makeaa, apua!

Ei hätää, vaihtoehtoja löytyy. Premium-suklaarasiamme, joka sisältää 70 käsintehtyä, kaunista ja herkullista suklaakonvehtia, on varmasti päräyttävä valinta. Jos kaipaat jotain muuta, niin ota rohkeasti yhteyttä, autamme mielellään! 

  • Yrityksemme haluaisi tarjota asiakkaille, vierailijoille ja työntekijöille vähän parempaa suklaata, mitä voitte tarjota?

Kustomoimme mielellään yrityksellenne juuri teidän näköiset suklaat, halutessanne myös yrityksen logolla varustettuna! Erinomainen valinta on esimerkiksi laadukkaasta suklaasta valmistetut pienet n. 5 grammaiset maistelupalat. Tai miltä kuulostaisi suklaakonvehdit yrityksenne logolla varustettuna ja kuukausittaisilla toimituksilla, taaten tuoreet konvehdit vuoden ympäri? Kuukauden työntekijälle, tai miksei kerralla kaikille, herkullinen suklaalahja?

  • Etsin tiimilleni mukavaa ohjelmaa tyky-päivään/tiimipäivään!

Järjestämme tilaisuuksia niin myymälä-valmistustilassamme Kolmannella linjalla, kuin myös esimerkiksi yrityksen omissa tiloissa. Suklaapajassa tehdään omia suklaalevyjä, maistellaan laajasti erilaisia tuotteitamme, nähdään konvehtien valmistusdemo sekä keskustellaan laajasti suklaasta ja sen valmistuksesta. Suklaatastingissa fokus on todella laajan suklaa-, konvehti- ja dragée-kattauksen maistelussa, sekä keskustelussa suklaan ympärillä.

Käsintehty

  • Mitä käytännössä tarkoittaa kun sanotte, että tuotteenne ovat käsintehtyjä?

Erinomainen kysymys! Meille käsintehty tarkoittaa käytännössä sitä, että suurin osa koko prosessista tehdään itse käsin. Otetaan esimerkiksi suklaakonvehdit. Muotit kiillotetaan käsin, mahdolliset koristevärit sekoitetaan jauheista ja temperoidaan itse ja muotit koristellaan käsin yksitellen. Kaikki käyttämämme kymmenet eri suklaat tehdään itse, ja osa suklaista myös temperoidaan käsin, ja suklaakuoret tehdään, juuri niin, käsin. Täytereseptit on luotu, testattu ja hiottu useiden kertojen kautta nykyisiin muotoihinsa, ja kaikki tehdään pähkinä- ja siementahnoista lähtien itse. Konvehdit täytetään yksitellen käsin, jonka jälkeen niiden asetuttua, konvehdit suljetaan jälleen huolella temperoidulla suklaalla. Koko käsityöprosessi viimeistellään, kun konvehdit lopulta pakataan rasioihin, jotka nekin on taiteltu ja tarroitettu käsin. Mielestämme tämä, jos joku, on käsityötä. 



Ilmaiset toimituskulut Ilmaiset toimituskulut yli 65 € tilauksiin!
Kotimaista käsityötä Laadukasta kotimaista käsityötä
Vahvat, aidot maut Vahvat ja aidot maut
Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Verkkokauppa

Vanhankaupungin Suklaa Oy
Kolmas linja 17
00530 Helsinki

asiakaspalvelu@vanhankaupunginsuklaa.fi
www.vanhankaupunginsuklaa.fi
3260279-4

Vanhankaupungin Suklaa myy tuotteita yksityishenkilöille ja yrityksille. Alle 18-vuotiailla asiakkailla tulee olla huoltajan lupa tilauksen tekemiseen. Yritystilauksissa pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme. Tuotteiden hinnat sisältävät voimassa olevan arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun Vanhankaupungin Suklaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä asiakaspalveluumme.

Voit maksaa tilauksesi alla näkyvillä maksutavoilla. Lisätietoja eri maksutavoista löydät Paytrailin ohjesivuilta

Paytrail




Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Paytrail Oyj:n ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Vanhankaupungin Suklaa yleiset ehdot.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että lähetyksen sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Vanhankaupungin Suklaa Oy
Kolmas linja 17
00530 Helsinki

asiakaspalvelu@vanhankaupunginsuklaa.fi
www.vanhankaupunginsuklaa.fi
3260279-4

Toimitustavat ja -kulut

Tarjoamme laajan valikoiman toimitustapoja Postilta, Matkahuollolta ja DB Schenkeriltä. Voit myös noutaa tilauksesi veloituksetta myymälästämme (Kolmas linja 17, 00530 Helsinki). Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty. 

Yli 65 euron tilaukset toimitamme ilman toimituskuluja (ei koske kotiinkuljetusta). Muut toimituskulut löydät alta. 

  • Veloitukseton nouto myymälästämme (Kolmas linja 17, 00530 Helsinki)
  • Pienet tilaukset postiluukkuun -tai laatikkoon 5,75 €, noutopisteeseen 5,00 € (esimerkiksi suklaalevyt ja patukat 1kg asti)
  • Pakettiautomaattiin tai noutopisteeseen toimitettavat tilaukset alkaen 7,00 € 
  • Kotiinkuljetus alkaen 12,00 €

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Ulkomaille toimitettavissa tilauksissa toivomme ensin yhteydenottoa asiakaspalveluumme. Huomaathan, että pääsääntöisesti lähetämme tilauksia maanantaista keskiviikkoon, jotta toimitus ei hidastu viikonlopun takia. Näin pääset nauttimaan tuotteista mahdollisimman tuoreina. Mikäli tilaamiasi tuotteita ei ole varastossa, kestää valmistuksessa muutama päivä. Mikäli tilauksesi on oltava perillä tiettyyn hetkeen mennessä, suosittelemme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Tiedotamme sivuillamme poikkeavista toimitusajoista. Huomaathan myös, ettemme välttämättä pysty lähettämään tuotteita lämpiminä ajanjaksoina sulamisriskin vuoksi. Suosittelemme hyödyntämään kotiinkuljetusta toimitustapaa valitessanne. Mikäli toimituksissa on pidempi tauko, ilmoitamme tästä aina sivuillamme.

Palautusehdot

Peruuttamisoikeus

Sinulla on oikeus peruuttaa tilaus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua tilauksen vastaanottamisesta. Palauttamisesta johtuvat välittömät kustannukset ovat asiakkaan vastuulla.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi sinun on ensin ilmoitettava Vanhankaupungin Suklaalle päätöksestäsi peruuttaa välillemme syntynyt sopimus. Voit tehdä ilmoituksen lähettämällä sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@vanhankaupunginsuklaa.fi. Heti kun olemme saaneet sähköpostin, kuittaamme sen vastaanotetuksi.

Jos pakkaus on avaamaton ja virheetön, lähetä tilauksessasi olleet tuotteet edelleen avaamattomana ja virheettömänä viivytyksettä takaisin, viimeistään 14 päivän sisällä siitä kun olet ilmoittanut meille. Avattuja pakkauksia ei voi hygieniasyistä palauttaa. Palautamme maksun vasta kun olemme saaneet tuotteet avaamattomina ja virheettöminä takaisin, mainittujen määräaikojen puitteissa. 

Palautusoikeus ei koske suklaakonvehteja niiden nopeamman vanhenemisen vuoksi. 

Peruuttamisen vaikutukset

Jos peruutat syntyneen sopimuksen (eli tilauksesi), täytä saamasi palautuslomake kokonaisuudessaan. Palautamme saamamme maksusuoritukset viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olet käyttänyt alkuperäisessä tilauksessa siten, että sinulle ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Sinun on lähetettävä tuotteet takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetät tuotteet takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä. Huomioithan, ettemme maksa asiakaspalautusten toimituskuluja. Ilmoitathan palautuslähetyksesi seurantanumeron meille sähköpostitse, asiakaspalvelu@vanhankaupunginsuklaa.fi

Pakkaa lähetys huolellisesti ja laita mukaan kaikilta osin täyttämäsi palautuslomake. Pidä lähetyksestä saamasi kuitti tallessa, kunnes lähetyksesi on seurannan mukaan saapunut meille. Lähetä palautuksesi osoitteeseen: Vanhankaupungin Suklaa, Kolmas linja 17, 00530 Helsinki.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen, syystä tai toisesta, ja tilauksen palautuminen meille ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus (Kuluttajansuojalaki, 5. luku, 25 ja 28 §). Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa asiakaspalveluumme. Jos lähetyksesi on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, tee asiasta välittömästi reklamaatio valitsemasi toimitustavan kuljetusyhtiölle.