Tietosuojaseloste

Tiivistetysti, käsittelemme henkilötietojasi luottamuksellisesti ja vastuullisesti. Laajemman selvityksen löydät alta.

Tietoturva

Kaikki verkkopalvelussamme antamasi tieto suojataan niin verkossa kuin sen ulkopuolellakin. Antamasi tieto suojataan SSL-salauksella, jotta kukaan ulkopuolinen taho ei pääsisi siihen käsiksi.

Verkkopalvelumme ulkopuolella tilauksen toimittamista varten antamasi tiedot säilytetään ja käsitellään asiaankuuluvaa huolellisuutta noudattaen. Asiakastietokantamme on suojattu käyttäjäkohtaisin käyttäjätunnuksin ja salasanoin.

Rekisterinpitäjä ja sen yhteystiedot

Vanhankaupungin Suklaa (y-tunnus: 3144875-6) 
Kolmas linja 17
00530 Helsinki
asiakaspalvelu@vanhankaupunginsuklaa.fi

Mitä tietoja minusta kerätään?

Asiakasrekisteriin tallennetaan asiakkaan etunimi, sukunimi, katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maa, sähköpostiosoite, puhelinnumero, asioidessa käytetty kieli, asioidessa käytetty valuutta. Yritysasiakkaalta tallennetaan lisäksi yrityksen nimi, y-tunnus ja alv-tunnus. Tietojasi tallentuu esimerkiksi tilauksen tekemisen yhteydessä, tai kun tilaat uutiskirjeemme tai olet yhteydessä asiakaspalveluumme.

Lisäksi verkkokaupan tilaustietoihin tallennetaan asiakkaan tilauksen yhteydessä antamat tiedot, kuten tilauksen tuotesisältö, maksutapa ja toimitustapa.

Evästeet

Keräämme tietoja verkkopalvelumme käytöstä esimerkiksi evästeiden avulla. Eväste on pieni tiedosto, jonka verkkosivu tallettaa selaimeesi, ja joka lähettää järjestelmiimme tietoja vieraillessasi sivuillamme.

Käytämme sivuillamme evästeitä, jotka toimivat tarkoituksensa mukaisesti, eli parantavat käyttäjäkokemusta tai seuraavat verkkosivujemme liikennettä. Evästeitä hyödynnetään kohdentamiseen, personointiin ja mainostamiseen.

Halutessasi voit poistaa evästeet käytöstä, mutta samalla verkkosivujen toiminnallisuudet saattavat kärsiä. 

Mihin henkilötietoja käytetään?

Henkilötietoja käytetään:

  • Asiakassuhteen hoitamiseen
  • Tilauksen toimitukseen ja käsittelyyn, sekä arkistointiin
  • Tilastollisiin tarkoituksiin
  • Markkinointitarkoituksiin

Tiivistettynä siis siihen, että voimme tarjota sinulle laadukkaita tuotteitamme, parhaalla mahdollisella asiakaskokemuksella.

Henkilötietojen käsittelyn oikeusperusteena on sopimus (suomeksi tilaus), suostumus tai oikeutettu etu.

Henkilötietojen käsittelyssä on huomioitu 25.5.2018 alkaen noudatettavan EU:n tietosuoja-asetuksen asettamat vaatimukset.

Kuinka kauan henkilötietojani säilytetään?

Emme säilytä tietojasi kauemmin kuin on tarpeellista rekisterin käyttötarkoitusten toteuttamiseksi.

Joitain tietoja voidaan säilyttää kauemmin niiltä osin kuin se on tarpeen laissa asetettujen velvollisuuksien, kuten kirjanpitoa ja kuluttajakauppaa koskevien vastuiden hoitamiseksi.

Tietojen luovutus kolmansille osapuolille

Luovutamme henkilötietoja logistiikka, maksupalvelu ja sähköpostimarkkinointi yhteistyökumppaneille, verkkokauppamme toiminnan mahdollistamiseksi ja parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen luomiseksi.

Asiakkaana sinulla on seuraavat oikeudet:

  • Vastustamisoikeus, suoramarkkinointi: Sinulla on milloin tahansa oikeus kieltää tietojesi käsittely suoramarkkinointia varten, ilman erillisiä perusteluja. Uutiskirjeen voit peruuttaa siinä olevan linkin kautta, muissa tapauksissa pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme
  • Vastustamisoikeus, henkilötiedot: Joissakin tilanteissa sinulla voi olla oikeus erityiseen henkilökohtaiseen tilanteeseen liittyvistä syistä vastustaa myös muuta henkilötietojen käsittelyäsi kuin suoramarkkinointia. Oikeutesi koskettaa vain sellaisia tietojasi, joita käsittelemme Vanhankaupungin Suklaan oikeutettujen etujen nojalla. Pyytäessäsi tietojesi käsittelyä tällä perusteella, tulee sinun kertoa meille mikä on se henkilökohtainen erityinen syy, jonka vuoksi tietojesi käsittely tulisi lopettaa.
  • Tarkastusoikeus: Sinulla on oikeus pyytää pääsyä sinua itseäsi koskeviin tietoihin tai saada vahvistus siitä, ettemme käsittele sinua koskevia tietoja. Voit tehdä tarkastuspyynnön ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.
  • OikaisuoikeusSinulla on oikeus tietojesi oikaisemiseen. Mikäli tietosi ovat virheelliset, epätarkat tai puutteelliset, sinulla on oikeus pyytää meitä oikaisemaan tai täydentämään tiedot. Joissain tilanteissa sinulla saattaa olla oikeus käsittelyn rajoittamiseen, esimerkiksi ajaksi, jonka kuluessa varmistamme tietojesi oikeellisuuden.
  • Oikeus tulla unohdetuksi: Sinulla on oikeus saada tietosi poistetuksi tietyissä tilanteissa, esimerkiksi silloin, jos henkilötietojesi käsittely ei enää ole tarpeellista niihin tarkoituksiin, joita varten ne kerättiin, tai jos henkilötietojesi käsittely on perustunut suostumukseen ja haluat peruuttaa suostumuksesi, eikä henkilötietojesi käsittelylle ole muuta perustetta. Huomaathan, että jos henkilötietojesi käsittely on tarpeen esimerkiksi tekemäsi verkkokauppatilauksen toimittamiseksi tai antamasi suoramarkkinointikiellon noudattamiseksi, emme voi poistaa tietojasi.

Siirrättekö tietojani EU:n tai ETA:n ulkopuolelle?

Hyödynnämme sähköisen markkinointi- ja asiakasviestinnän toteuttamiseksi Yhdysvalloissa sijaitsevien palveluntarjoajiemme työkaluja, minkä vuoksi tietojasi voidaan siirtää Yhdysvaltoihin silloin, kun käytämme tietojasi sähköiseen viestintään. Tietojasi voidaan siirtää Yhdysvaltoihin myös silloin, kun asioit verkkokaupassamme.

Yhdysvalloissa sijaitsevat palveluntarjoajamme noudattavat EU:n ja Yhdysvaltojen väliseen Privacy Shield -sopimukseen perustuvia sääntöjä. Voit lukea lisää EU:n ja Yhdysvaltojen välisestä Privacy Shield -sopimuksesta EU:n komission sivuilta.

Voimme myös muutoin kuin edellä mainituissa tapauksissa siirtää tietojasi EU:n tai ETA:n ulkopuolelle, mikäli se on tarpeen edellä mainittujen tietojen käyttötarkoitusten toteuttamiseksi tai tietojen teknisen ylläpidon vuoksi. Tällaisissa tapauksissa varmistamme, että EU:n henkilötietoasetuksessa mainitut edellytykset täyttyvät.

Kysymysten, epäselvyyksien ja muiden asioiden osalta voit kääntyä aina asiakaspalvelumme puoleen.

Päivitetty 28.1.2022



Ilmaiset toimituskulut Ilmaiset toimituskulut yli 65 € tilauksiin!
Kotimaista käsityötä Laadukasta kotimaista käsityötä
Vahvat, aidot maut Vahvat ja aidot maut
Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Verkkokauppa

Vanhankaupungin Suklaa Oy
Kolmas linja 17
00530 Helsinki

asiakaspalvelu@vanhankaupunginsuklaa.fi
www.vanhankaupunginsuklaa.fi
3260279-4

Vanhankaupungin Suklaa myy tuotteita yksityishenkilöille ja yrityksille. Alle 18-vuotiailla asiakkailla tulee olla huoltajan lupa tilauksen tekemiseen. Yritystilauksissa pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme. Tuotteiden hinnat sisältävät voimassa olevan arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun Vanhankaupungin Suklaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä asiakaspalveluumme.

Voit maksaa tilauksesi alla näkyvillä maksutavoilla. Lisätietoja eri maksutavoista löydät Paytrailin ohjesivuilta

Paytrail




Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Paytrail Oyj:n ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Vanhankaupungin Suklaa yleiset ehdot.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että lähetyksen sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Vanhankaupungin Suklaa Oy
Kolmas linja 17
00530 Helsinki

asiakaspalvelu@vanhankaupunginsuklaa.fi
www.vanhankaupunginsuklaa.fi
3260279-4

Toimitustavat ja -kulut

Tarjoamme laajan valikoiman toimitustapoja Postilta, Matkahuollolta ja DB Schenkeriltä. Voit myös noutaa tilauksesi veloituksetta myymälästämme (Kolmas linja 17, 00530 Helsinki). Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty. 

Yli 65 euron tilaukset toimitamme ilman toimituskuluja (ei koske kotiinkuljetusta). Muut toimituskulut löydät alta. 

  • Veloitukseton nouto myymälästämme (Kolmas linja 17, 00530 Helsinki)
  • Pienet tilaukset postiluukkuun -tai laatikkoon 5,75 €, noutopisteeseen 5,00 € (esimerkiksi suklaalevyt ja patukat 1kg asti)
  • Pakettiautomaattiin tai noutopisteeseen toimitettavat tilaukset alkaen 7,00 € 
  • Kotiinkuljetus alkaen 12,00 €

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Ulkomaille toimitettavissa tilauksissa toivomme ensin yhteydenottoa asiakaspalveluumme. Huomaathan, että pääsääntöisesti lähetämme tilauksia maanantaista keskiviikkoon, jotta toimitus ei hidastu viikonlopun takia. Näin pääset nauttimaan tuotteista mahdollisimman tuoreina. Mikäli tilaamiasi tuotteita ei ole varastossa, kestää valmistuksessa muutama päivä. Mikäli tilauksesi on oltava perillä tiettyyn hetkeen mennessä, suosittelemme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Tiedotamme sivuillamme poikkeavista toimitusajoista. Huomaathan myös, ettemme välttämättä pysty lähettämään tuotteita lämpiminä ajanjaksoina sulamisriskin vuoksi. Suosittelemme hyödyntämään kotiinkuljetusta toimitustapaa valitessanne. Mikäli toimituksissa on pidempi tauko, ilmoitamme tästä aina sivuillamme.

Palautusehdot

Peruuttamisoikeus

Sinulla on oikeus peruuttaa tilaus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua tilauksen vastaanottamisesta. Palauttamisesta johtuvat välittömät kustannukset ovat asiakkaan vastuulla.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi sinun on ensin ilmoitettava Vanhankaupungin Suklaalle päätöksestäsi peruuttaa välillemme syntynyt sopimus. Voit tehdä ilmoituksen lähettämällä sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@vanhankaupunginsuklaa.fi. Heti kun olemme saaneet sähköpostin, kuittaamme sen vastaanotetuksi.

Jos pakkaus on avaamaton ja virheetön, lähetä tilauksessasi olleet tuotteet edelleen avaamattomana ja virheettömänä viivytyksettä takaisin, viimeistään 14 päivän sisällä siitä kun olet ilmoittanut meille. Avattuja pakkauksia ei voi hygieniasyistä palauttaa. Palautamme maksun vasta kun olemme saaneet tuotteet avaamattomina ja virheettöminä takaisin, mainittujen määräaikojen puitteissa. 

Palautusoikeus ei koske suklaakonvehteja niiden nopeamman vanhenemisen vuoksi. 

Peruuttamisen vaikutukset

Jos peruutat syntyneen sopimuksen (eli tilauksesi), täytä saamasi palautuslomake kokonaisuudessaan. Palautamme saamamme maksusuoritukset viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olet käyttänyt alkuperäisessä tilauksessa siten, että sinulle ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Sinun on lähetettävä tuotteet takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetät tuotteet takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä. Huomioithan, ettemme maksa asiakaspalautusten toimituskuluja. Ilmoitathan palautuslähetyksesi seurantanumeron meille sähköpostitse, asiakaspalvelu@vanhankaupunginsuklaa.fi

Pakkaa lähetys huolellisesti ja laita mukaan kaikilta osin täyttämäsi palautuslomake. Pidä lähetyksestä saamasi kuitti tallessa, kunnes lähetyksesi on seurannan mukaan saapunut meille. Lähetä palautuksesi osoitteeseen: Vanhankaupungin Suklaa, Kolmas linja 17, 00530 Helsinki.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen, syystä tai toisesta, ja tilauksen palautuminen meille ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus (Kuluttajansuojalaki, 5. luku, 25 ja 28 §). Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa asiakaspalveluumme. Jos lähetyksesi on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, tee asiasta välittömästi reklamaatio valitsemasi toimitustavan kuljetusyhtiölle.